Boumatic Europe is hoofdsponsor van het kennisevenement Melken voor Morgen dat plaats vindt op donderdag 14 oktober bij congreslocatie De Boerinn in Kamerik (Utrecht, Nederland).
Tijdens het hybride evenement Melken voor Morgen gaan vier vooraanstaande sprekers in op mastitismonitoring met sensoren, hoogwaardige rantsoenen met minder eiwit en soja, de emissiearme stal van de toekomst en de toekomst van drijfmest. Het evenement kan live worden bijgewoond, maar ook online worden gevolgd. De vier inleidingen van de dag sluiten aan bij de actuele thema’s diergezondheid, automatisering, duurzamere inputs en klimaat.
Waarom Boumatic ervoor kiest zich juist aan dit evenement te verbinden? Marleen Roosen is Marketing Communication Manager bij Boumatic Europe en legt uit. “Het begint bij de titel van het evenement, die past bij onze toekomstvisie waarin automatisering een nog belangrijkere rol gaat spelen. Dat we daarmee actief bezig zijn laat de recent geïntroduceerde Gemini-melkrobot maar al te goed zien en ook toekomstige innovaties van Boumatic zullen aansluiten op de visie achter Melken voor Morgen.” AgriMedia Wageningen, de organisator van het evenement, is bijzonder verheugd over het sponsorschap van Boumatic en kijkt uit naar een succesvolle samenwerking.
“We gaan het sponsorschap ook via eigen kanalen en via de Boumatic-dealers communiceren”, vertelt Roosen. “Juist nu, tijdens de coronapandemie, zijn we er nog meer achter gekomen hoe belangrijk het is kennis te delen. Door de maatregelen waren er veel minder contactmomenten met klanten en relaties. We zochten al nieuwe manieren om met melkveehouders in contact te zijn.” De pandemie heeft de zoektocht naar nieuwe manieren versneld. Zo organiseerde Boumatic in de eerste week van juni een summit in Duitsland en is het aan de gang gegaan met content marketing en het maken van blogs en vlogs met klanten.